Hollanda Oturma İzni İçin Gerekenler

Oturma İzni İçin Gerekli Belgeler (MW)

Eğer 3 aydan fazla bir süre için Hollanda'da kalmak veya daimi olarak Hollanda'da ikamet etmek istiyorsanız, oturum müsaadesine (MW ) ihtiyacınız olacaktır.
MW başvurusu, Hollanda'dan davet eden şahıs tarafından Hollanda'da yapabileceği gibi müracaat eden tarafından yurtdışında da başlatılabilir. Bu iki işlem, iki farklı süreç içinde neticelendirilir. MW işlemi Hollanda'dan başlatıldığı zaman, tavsiye işlemi söz konusu olur (Seçenek A). Hollanda Büyükelçiliği'nde veya Başkonsoloslukta MW işlemi için müracaat edildiği takdirde müracaat işlemi söz konusu olur. ( Seçenek B).


Seçenek A: Tavsiye işlemi

Hollanda'dan davet eden şahıs (referans), Hollanda Adalet Bakanlığı'nın Göçmen ve Vatandaşlık Dairesine (IND), MW müracaatı için başvurduğu takdirde işlem başlar. IND, müracaatın eksiksiz ve hatasız olup olmadığını inceler. IND, Hollanda'dan davet eden şahsın koşullarının yeterli olup olmadığını inceler. Olumlu bir karar verildiği takdirde, Elçilik veya Başkonsolosluk müracaat eden kişiye -koşullara uyması şartıyla- MW'yi verebilir. Müracaat edenin, başvuru formunu doldurup gerekli belgeleri hazırlaması gerekir. Müracaat eksiksiz ve doğru bulunduğu takdirde Elçilik veya Başkonsolosluk MW'yi verebilir.

Seçenek B: Müracaat işlemi:

Müracaat eden, MW başvurusu için Hollanda Büyükelçiliği veya Başkonsoloslukta bizzat müracaatta bulunduğu takdirde müracaat işlemi söz konusu olur. Kalış amacına bağlı olarak müracaat edenin farklı belgeler ibraz etmesi gerekir.

MW müracaatının değerlendirilmesi:

Eğer müracaat eksiksiz ise, Elçilik veya Başkonsolosluk görüşünü IND'ye bildirir.
Müracaat IND tarafından değerlendirilir. IND, Hollanda'dan davet eden kişi hakkında
araştırma yapar. Sonuç olarak IND, Elçiliğin veya Başkonsolosluğun ve IND'nin görüşlerini değerlendirerek kati kararı verir. Prensip olarak müracaatların kararları 3 ay içerisinde verilir.

Eğer müracaat eksik ise, müracaat ile ilgili karar 4 hafta ertelenir.
4 hafta sonra hala eksikler tamamlanmamış ise, müracaat bu şekilde IND'ye eksik olan belgeler belirtilerek yine de gönderilir. Bunun sonucu bir red kararı olabilir.

Hollanda'nın görüşünü alma:

Başvurunun kabulü; Eğer Elçilik veya Başkonsolosluk bir onay aldığı zaman, size yazılı olarak MW'yi almanız gerektiğini bildirilecektir.
Başvurunun reddi: Eğer MW başvurusu IND tarafından reddedildiyse, red yazısı iadeli taahhütlü olarak size gönderilecektir.

Masraflar:

Geçici oturum vizeleri (MW) ve oturum belgelerinin harçları konusunda yeni düzenlemenin yürürlüğe girmesi nedeniyle, 2 Temmuz 2005 tarihinden itibaren oturum harcının Hollanda'da ödenmesine karar verilmiştir. MW başvurusunda bulunan şahıslara verilen başvuru alındı belgesinde ödeme işlemi hakkında bilgi verilmektedir.

Yerleşim Temel Bilgi Sınavı:
Farklı kalış amaçlarını incelemeden önce, 15 Mart 2006 tarihinden itibaren ‘aile birleşimi', ‘aile oluşturmak' için veya din görevlisi olarak MW müracaatında bulunmak isteyen şahısların, başvurunun işleme alınması öncesinde, Yerleşim Temel Bilgi Sınavına tabi tutulacakları önemle belirtilir.

Kalış amaçlar:

· Ücretli iş
· Serbest iş
· Eş veya kayıtlı partnerin yanında ikamet (aile oluşturmak)
· Partnerin yanında ikamet (aile oluşturmak)
· Aile birleşimi (ebeveynin yanında reşit olmayan çocuk için ikamet)
· Aile birleşimi (ebeveynin yanında reşit olan çocuk için ikamet)
· Çocuk yanında ikamet
· Evlatlık olarak ikamet
· Eğitim veya eğitime hazırlık olarak ikamet
· Stajyer olarak ücretli çalışmak
· Aile fertlerinin yanında 3 aydan uzun süre ikamet
· Aupair olarak ikamet
· Tıbbi tedavi çerçevesinde ikamet


· Ücretli iş

- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport+ fotokopisi.

- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu.

- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında)

- İş sözleşmesinin fotokopisi

· Serbest iş

- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + fotokopisi.
- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu.


Eğer Hollanda'da sizi davet eden bir şahıs (referans) yoksa, aşağıda belirtilen belgeler ibraz edilmelidir:

- Ticaret Odası kaydı. (sadece kayıtlı olmanız şart ise) Belgenin 3 aydan daha
eski tarihli olmaması gerekiyor.

- Eğer size uyuyor ise: Hollanda'da mesleğinizi icra edebileceğiniz veya Hollanda'daki şirketiniziişletebileceğinize dair belgenin 2 adet fotokopisi (örneğin: Şirketler ve Turistik işletmeler için ruhsatname).

- İşletme planının 2 adet fotokopisi. Bunun, aşağıdakileri içermesi gerekmektedir:
a. Şahsi bilgiler: sizinle ile ilgili bilgi, özgeçmiş, aile ve gelir durumu;
b. Maddi sorumluluklar, eğitim ve iş tecrübesi;
c. Şirket bilgileri: hangi branşta iştigal ediyorsanız, başlangıç tarihi ve ikamet adresi;
d. Hukuki bilgiler: Şirketin yasal durumu, ticari ismi, gerekli ruhsatlar, yetkiler, sigortalar ve malların teslim şartları;
e. Ticari bilgiler: satacağınız malın ve pazarın tarifi. Ayrıca kontratlar ve referanslar;
f. İdari bilgiler: Organizasyonun tarifi ve personel sayısı;
g. Mali bilgiler: Yatırım bütçesi ve yatırım planınız, ödeme planınız, işletme bütçeniz ve likidite durumunuz;
h. Şirket (ürünü) hakkında bilgi; şirket ve ürünün yenilik karakteri, Hollanda şirketleri ile kontratlar.

Daha önce yurtdışında iş kurduysanız, aynı zamanda aşağıda belirtilen belgeyi ibraz etmeniz gerekir:
- Bir önceki yılın kar ve zarar bilançosu.

Eğer Şirket şekliniz kolektif veya limitet ise, aynı zamanda aşağıda belirtilen belgeyi ibraz etmeniz gerekir:
- Kuruluş belgeleri. Belgede yetkilerin, yükümlülüklerin ve ortakların kar dağılımının belirtilmesi gerekir.

Kendi hesabınıza çalışıyorsanız, aynı zamanda aşağıda belirtilen belgeyi ibraz etmeniz gerekir:
- Gelecek yıl için Hollandalı işverenlerle yapılmış olan kontratların 2 adet fotokopisi.


· Eş veya kayıtlı partnerin yanında ikamet (aile oluşturmak)

- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + fotokopisi;

- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu;

- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında);

- Orijinal uluslararası doğum kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi;

- Partnerinizin pasaport fotokopisi (tüm yazılı ve damgalı sayfaların);

- Aile Toplum belgesi + fotokopisi

Eğer evlilik düşünülüyorsa: Sadece sizin bilgilerinizin bulunduğu orijinal uluslararası evlenme ehliyet belgesi (Nüfus Müdürlüğü'nden); Eğer evlilik düşünülmüyorsa: Yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı
tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi.

Eğer evliyseniz:

- Orijinal uluslararası evlenme kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi.
- Evlilik cüzdanı + fotokopisi.

Eğer boşandıysanız:

- Orijinal boşanma kararı + fotokopisi

- Yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş reşit olmayan çocukların velayeti ile ilgili orijinal mahkeme kararı + fotokopisi

- Yerleşim Temel Bilgi Sınavını kazanmış olduğunuza dair sonuç. 16 ile 65 yaş arası olan ve eş veya partnerinin yanına gitmek isteyen herkes Yerleşim Temel Bilgi Sınavına girmek zorundadır.

Nüfus Müdürlüğü'nden alınmış olan belgelerin teslim alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerlilik süresi vardır.

· Partnerin yanında ikamet (aile oluşturmak)

- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + fotokopisi;

- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu;

- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında);

- Orijinal uluslararası doğum kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden)+ fotokopisi;

- Partnerinizin pasaport fotokopisi (tüm yazılı ve damgalı sayfaların);

- Şayet evlilik düşünülüyorsa: Sadece sizin bilgilerinizin bulunduğu orijinal uluslararası evlenme ehliyet belgesi (Nüfus'tan);

Şayet evlilik düşünülmüyorsa: Yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dış işleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi.

- Yerleşim Temel Bilgi Sınavını kazanmış olduğunuza dair sonuç. 16 ile 65 yaş arası olan ve eş veya partnerinin yanına gitmek isteyen herkes yerleşim temel bilgi sınavına girmek zorundadır.

Nüfus Müdürlüğü'nden alınmış olan belgelerin teslim alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerlilik süresi vardır.

Aile birleşimi (ebeveynin yanında reşit olmayan çocuk için ikamet)

- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport +
fotokopisi;
- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu;
- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında);

- ebeynlerin pasaport fotokopisi (tüm yazılı ve damgalı sayfaların) + varsa oturum kartı fotokopisi;

- Orijinal uluslararası doğum kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden)+ fotokopisi; Eğer ebeveynleriniz resmi nikahlı değil ise veya başka bir ilişki/evlilik sonucu doğduysanız ebeveyn(in)(lerin) velayetiniz ile ilgili mahkeme kararını ibraz etmeniz gerekir. Eğer resmiyeti olmayan birliktelik sonucu doğduysanız, Türkiye'de kalan ebeveyninizden muvafakat name ibraz etmeniz gerekir. Bu belgede yanına gitmek istediğiniz ebeveynin yanında ikamet etmenize onay verdiği bilgisini içermesi gerekir. Bahsi geçen resmi belgelerin yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş olması gerekir.

- Eğer 15 yaş ve üstü iseniz:

- Bekar olduğunuza dair yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi
(Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi.

- Bakmakla yükümlü çocuklarınız olmadığına dair imzalanmış bir beyanat.

- Yerleşim Temel Bilgi Sınavını kazanmış olduğunuza dair sonuç. 16 yaş ve üstü olup ebeveyn(lerin) yanına gitmek isteyen herkes Yerleşim Temel Bilgi Sınavına girmek zorundadır.

Nüfus Müdürlüğü'nden alınmış olan belgelerin teslim alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerlilik süresi vardır.


· Aile birleşimi (ebeveynin yanında reşit olan çocuk için ikamet)

- İmzalı olan ve MVV vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport +fotokopisi;

- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu;

- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında);

- Ebeveynlerin pasaport fotokopisi (tüm yazılı ve damgalı sayfaların) + varsa oturum kartı fotokopisi;

- Orijinal uluslararası doğum kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden)+ fotokopisi;

- Bekar olduğunuza dair yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi;

- Yanında ikamet etmek istediğiniz şahısla aranızdaki akrabalık derecesinin kanıtı. Bunu, yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi ile kanıtlamanız gerekir.

- Yerleşim Temel Bilgi sınavını kazanmış olduğunuza dair sonuç. 16 yaş ve üstü olup ebeveyn(lerin) yanına gitmek isteyen herkes Yerleşim Temel Bilgi Sınavına girmek zorundadır.


Nüfus Müdürlüğünden alınmış olan belgelerin teslim alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerlilik süresi vardır.

· Çocuk yanında ikamet
- İmzalı olan ve MW vizesinin bitiminden sonra en az 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + fotokopisi;

- Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalanmış olan bir başvuru formu;

- 2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında);

- Orijinal uluslararası doğum kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden)+ fotokopisi;

- Eğer evliyseniz: Orijinal uluslararası evlenme kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden) fotokopisi;

- Eğer eşiniz hayatta değil ise: Orijinal uluslararası ölüm kayıt örneği (Nüfus Müdürlüğü'nden) + fotokopisi;

- Yanında ikamet etmek istediğiniz şahısla aranızdaki akrabalık derecesinin kanıtı. Bunu yeminli tercümana tercüme ettirilmiş ve valilik veya Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş orijinal aile toplum belgesi ile kanıtlamanız gerekir.

- Yerleşim Temel Bilgi Sınavını kazanmış olduğunuza dair sonuç. 16 ile 65 yaş arası olan ve çocuk yanına gitmek isteyen herkes yerleşim temel bilgi sınavına girmek zorundadır.

Nüfus Müdürlüğü'nden alınmış olan belgelerin teslim alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerlilik süresi vardır.