Hollanda Ticaret Vizesi İçin Gerekenler

Ticari Vize Müracaatları İçin Gerekli Belgeler

Talep edilen vizenin bitiminden itibaren 3 ay daha geçerliliği olan uluslararası bir pasaport + pasaportun 1., 2. ve son sayfasının fotokopisi.
 
Türk uyruklu olmayanların geçerli bir oturum iznini ibraz etmesi gerekmektedir.

Başvuru sahibi tarafından eksiksiz olarak doldurulan ve imzalan ticari başvuru formu.

2 adet, son halinizi gösteren ve önden çekilmiş vesikalık fotoğraf (arka fon açık 3 ½'a 4 ½ ebatlarında). En az 30.000 € değerinde bir tutarda tıbbi tedavi ve ülkeye geri nakil masraflarının teminat altına alındığı üzere, vize için tüm süreyi kapsayan sigorta. (Çok girişli bir vize için başvuru yapılması halinde, ilk seyahat süresi için sigorta yapılır; geri kalan süre için (Büyükelçilik ya da Başkonsolosluktan temin edilecek) bir sigorta taahhütnamesinin imzalanması gerekir.

Hollanda'da davet eden kişiden, Hollandaca ve/veya İngilizce bir davetiye (orijinal + fotokopi). Bu davetiye en azından aşağıdaki bilgileri kapsamalıdır:

Davet edilecek kişinin kişisel bilgileri (adı, soyadı, doğum tarihi, pasaport bilgileri)
Ziyaret amacı ve süresi, garantörlük ifadesi: iş bu belgeyle davet eden kişi, sınırdaşı söz konusu olması halinde davet edilecek kişinin tüm sorumluluğunu ve masraflarını üstlenir.

Müracaatçının çalıştığı firmadan orijinal antetli kağıdı üzerinde seyahat amacını belirten bir yazı, İlgili meslek odasından kayıt belgesi ya da Türk Ticaret Odasından, yakın zamanda temin edilen faaliyet belgesi (orijinal & fotokopi); Türkiye'deki firmanın yetkilisi tarafından imza sirküleri (orijinal & fotokopi);

Türkiye'deki firmanın onaylı vergi levhası fotokopisi; Ticaret sicil gazetesindeki kayıt (orijinal & fotokopi) Çalışanlardan istenilen aynı zamanda SSK işe giriş bildirgesi ve son dört ayın maaş bordroları (orijinal & fotokopi); Gidiş dönüş uçuş rezervasyonu (şayet çok girişli bir vize talebinde bulunulduğunda ilk uçuş için gidiş dönüş uçak rezervasyon); Kalınacak süreyi kapsayan otel rezervasyonu; Gerektiğinde, Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk ek evrak/belge sorma hakkına sahiptir.

Postayla yapılan müracaatlar kabul edilmez.

Başvuru sahibi tarafından evrakların orijinal olarak ibraz edilmesi gerekmektedir. Büyükelçilik ya da Başkonsoloslukça gönderilen davetiyeler veya fakslar ya da e-mail yazışmaları işleme alınmaz ve orijinal olarak değerlendirilmez.

Ödenecek vize ücretleri peşin ve Yeni Türk Lirası olarak müracaat sırasında ödenir ve iadesi yapılmaz. Bir vize müracaatı ödeme yapılmaksızın işleme alınmaz.
Büyükelçilik ya da Başkonsolosluk bir başvuruyu onaylama, bağımsız olarak reddetme ya da onay almak için Hollanda'daki yetkili mercilere iletme hakkına sahiptir.

Tüm gerekli evraklar ibraz edilmediği durumlarda vize müracaatları işleme alınmaz.
Eksik bir başvuru alındığı taktirde, başvuru sahibinin eksik evrakları iki hafta içerisinde teslim etmesi gerekmektedir. Bu sürenin sona ermesini müteakiben otomatik olarak resmi bir ret söz konusu olacaktır.